Internet

Stosowanie fraz kluczowych – dlaczego jest tak bardzo ważne? Jak je dobierać

Aby twoja strona była widoczna w internecie i aby ludzie byli w stanie ją znaleźć, musi być odpowiednio wypozycjonowana. Jeżeli chcesz, aby trafiały na nią wyłącznie te osoby, które mogą potencjalnie stać się twoimi klientami to musisz ją wypozycjonować na najczęściej wyszukiwane frazy. Do tego jednak potrzebna jest analiza określonych słów kluczowych, które najczęściej są wyszukiwane przez innych. Oczywiście wyszukiwanie słów kluczowych powinno być dopasowane do rodzaju treści lub tego, co proponujesz na swojej stronie. Jak więc dobrać konkretne frazy? Zrobić to samemu czy powierzyć ich znalezienie profesjonalistom? 

1. Frazy kluczowe – dlaczego należy o nich pamiętać?

2. Jak dobrać słowa kluczowe do tekstu?

3. Słowo kluczowe – frazy long tail i short tail

4. Czy samemu zabrać się za wybieranie fraz kluczowych?

5. Czy oddać odnajdywanie odpowiednich słów kluczowych profesjonalistom? 

Frazy kluczowe – dlaczego należy o nich pamiętać?

Dlaczego należy pamiętać o odpowiednich frazach kluczowych? Przede wszystkim dlatego, że są to frazy, które wpisują ludzie w wyszukiwarki, gdy szukają czegoś konkretnego. To właśnie w ten sposób można dotrzeć do nowych potencjalnych klientów swojego biznesu. Pozycjonując swoją stronę internetową na konkretne, dobrze dobrane słowa kluczowe będziesz w stanie sprawić, że będzie na nią wchodziło więcej ludzi zainteresowanych tym, co masz do zaoferowania. 

Jak dobrać słowa kluczowe do tekstu?

Jeżeli chcesz dobrze dobrać odpowiednie słowo kluczowe do tekstu to przede wszystkim musisz wiedzieć co sprzedajesz – co masz na stronie. Tylko jeżeli frazy będą odpowiadały temu, co masz do zaoferowania, to robot Google będzie w stanie wypozycjonować twoją stronę w swojej wyszukiwarce. I w ten sposób potencjalni klienci się o tobie dowiedzą. 

Słowo kluczowe – frazy long tail i short tail

Jeżeli chodzi o frazy kluczowe, to można je podzielić na dwie kategorie: short tail i long tail. Pierwszy rodzaj to frazy krótkie – często posiadające jeden lub dwa wyrazy. Ich zaletą jest to, że łatwo je można zapamiętać z kolei wadą jest to, że wiele różnych biznesów będzie próbowało się na nie pozycjonować. Lepszą i tańszą alternatywą są frazy long tail – czyli długie. Zamiast pozycjonować się na frazę „farby do ścian” można wypozycjonować się na „farby do ścian koloru bladego błękitu”. Mniej firm wpadnie na takie rozwiązanie, więc łatwiej będzie się za jego pomocą wybić. 

Czy samemu zabrać się za wybieranie fraz kluczowych?

Oczywiście samodzielnie można zabrać się za wybieranie odpowiednich słów i fraz kluczowych na swoją stronę internetową. Jak najbardziej jest to możliwe do zrealizowania – jednak trzeba mieć świadomość tego, że taka samodzielność może kosztować cię mnóstwo czasu. Zanim strona się wypozycjonuje może minąć kilka miesięcy i dopiero po takim czasie zorientujesz się, czy wybrane frazy faktycznie są odpowiednie. Ba, czasami nawet kupno specjalnych programów podpowiadających frazy nie będzie pomocne dla osoby, która nie ma odpowiedniej wiedzy czy doświadczenia. 

Czy oddać odnajdywanie odpowiednich słów kluczowych profesjonalistom? 

Jeżeli nie masz czasu na to, aby samemu zająć się wyszukiwaniem odpowiednich słów kluczowych, a następnie pozycjonowaniem swojej strony, to zawsze możesz udać się do profesjonalistów i to im zlecić zrobienie tego wszystkiego. Na szczęście w dzisiejszych czasach coraz więcej osób i firm zajmuje się tego rodzaju elementami promocji internetowej – warto wejść chociażby na stronę https://harbingers.io/ i tam dowiedzieć się więcej. 

Similar Posts